Sekretesspolicy

Sekretesspolicy

uppdaterad 1.10.2020

Registrator och dess kontaktuppgifter

Oy Klippan Ab (FO-nummer: 0113210-1)

Sandbanan 8

01370 Vanda

info@klippan.fi

Vilken information samlas in om mig?

Kundens förnamn, efternamn, gatuadress, postnummer, postkontor, land, e-postadress, telefonnummer, språk som används i transaktionen, valuta som används i transaktionen. Dessutom lagras företagsnamn, företags-ID och moms-ID för företagskunder.

Dessutom lagrar beställningsinformationen i webbutiken den information som kunden tillhandahåller i samband med beställningen, såsom beställningens produktinnehåll, betalningsmetod och leveransmetod.

Vad används personlig information till?

Personlig information används:

  • Hantering av kundrelationer
  • För beställning och bearbetning samt arkivering
  • För statistiska ändamål
  • För marknadsföringsändamål

Den rättsliga grunden för behandlingen av personuppgifter är ett avtal, samtycke eller legitimt intresse.

Behandlingen av personuppgifter har tagit hänsyn till kraven som ställs i EU: s dataskyddsförordning som gäller från och med den 25 maj 2018.

Hur länge kommer min personliga information att sparas?

Vi kommer att behålla din personliga information så länge som är nödvändigt för att uppfylla syftet med registret.

Dessutom kan viss information lagras längre än vad som är nödvändigt för att uppfylla lagstadgade skyldigheter, såsom redovisnings- och konsumenthandelns ansvar.

Utlämnande av information till tredje part

Vi tillhandahåller personlig information till logistik- och betaltjänstpartner samt bokföringsbyrå för att möjliggöra drift av vår online-butik.

Kundens rättigheter

Som kund har du följande rättigheter:

  • Rätt till prövning
  • Rätt till rättelse
  • Rätt att återkalla samtycke
  • Rätt till avlägsnande

De populäraste sökningarna

Bläddra bland kategorier

Din kundvagn är tom

Suodata tuotteita

Villkor

Leveransvillkor

Dessa leveransvillkor gäller från 1 oktober 2020.

Webbutik

Oy Klippan Ab
Santaradantie 8
FI-01370 Vanda
telefon: +358 (0) 9836 2430
e-post: info@klippan.fi
FO-nummer: 0113210-1

Butiken säljer produkter till vuxna individer. Produktpriser inkluderar moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och leveranskostnader.

Beställning

Produkter beställs i webbutiken genom att överföra dem till kundvagnen och betala för innehållet i kundvagnen i onlinebetalningstjänsten. All kundinformation behandlas konfidentiellt. Kontaktinformationen som begärs i samband med beställningen kommer inte att användas för annat än leverans av beställningen eller för att klargöra tvetydigheter som uppstår i den, om inte annat anges. När du beställer från webbutiken måste du läsa och förbinda dig med gällande leveransvillkor.

Betalnings- och betalningsmetoder

Betalningsförmedlare

Betalningsförmedlingstjänsten utförs och som leverantör står Paytrail Oyj(2122839-7) i samarbete med banker och kreditinstitut. Betalningar med Visa Electron eller MasterCard-kort syns Paytrail Oyj som mottagare i korträkningen och även förmedlar betalningen till köpmannen. Paytrail Oyj har verksamhetstillstånd för betalningsinstitut beviljat av Finansinspektionen. Vid klagomål ber vi er i första hand vara i kontakt med nätbutiken.

Paytrail Oyj
FO-nummer: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7 40100 Jyväskylä
Telefon: 0207 181830
www.paytrail.com

Genom att klicka på Köp-knappen accepterar du de allmänna villkoren för Oy Klippan Ab onlinebutik.

Beställnings- och betalningsbekräftelse

Beställnings- och betalningsbekräftelse

När vi har fått din beställning kommer vi omedelbart att skicka en beställningsbekräftelse via e-post till din beställningsinformation. Kontrollera alltid innehållet i orderbekräftelsen. Om du har några frågor, vänligen kontakta vår kundtjänst omedelbart. Spara din orderbekräftelse om du behöver kontakta kundtjänst. När du har att göra med kundtjänst, håll alltid ditt möjliga kundnummer och ordernummer tillgängligt. Kontrollera alltid att innehållet i paketet matchar produkterna i orderbekräftelsen.

Du kan kontakta vår kundtjänst med följande information:

Oy Klippan Ab
Sandbanan 8
01370 Vanda
telefon: +358 (0) 9836 2430
e-post: info@klippan.fi
FO-nummer: 0113210-1

Leveransmetoder och kostnader

Fraktkostnader inkluderar porto och förpackning. I kundvagnen presenterar vi en uppskattning av framtida leveranskostnader enligt den primära leveransmetoden som används. Du kan se de exakta leveranskostnaderna efter att du har valt önskad betalnings- och leveransmetod för beställningen. Vilka leveransmetoder som används beror på kundvagnens innehåll och totalvikt. Från de leveransmetoder som används i kassan kan du välja det alternativ som passar dig bäst, i samband med vilken den exakta leveranskostnaden presenteras.

Leveranstid

Våra vanligaste leveranstider till Finland varierar beroende på beställning och leveransmetod. Undantag från leveranstidsuppskattningar anges om det finns slut i lager i kundvagnen och vi kommer också att meddela dig om eventuella förseningar direkt efter beställningen.

Vi ansvarar inte för förseningar orsakade av force majeure eller indirekt besvär orsakade av förseningar. Onlinebutiken informerar om olika leveranstider på sin webbplats.

Returpolicy

Ångerrätt

Kunden har en 14-dagars utbytes- och returrätt i enlighet med finska konsumentskyddslagen. Returrätten gäller endast oanvända och säljbara produkter i originalförpackningen. Fyll i, skriv ut och bifoga formuläret i returpaketet och leverera paketet till närmaste postkontor. När returen har mottagits och godkänts återbetalas pengarna direkt till ditt konto. Vi accepterar inte returer mer än 14 dagar efter leverans.

Ladda ner returformuläret här.

För kunder utanför Finland.

Vänligen kontakta vår kundservice (info@klippan.fi) för möjliga returdirektiv till Finland.

Oinlöst paket

Oinlöst paket är inte samma sak som retur eller annullering. För oinlösta paket för vilka inget separat avbokningsmeddelande har gjorts kommer vi att debitera leveranskostnaden.

Problem situationer

Om produkten försvinner eller skadas under transporten eller på annat sätt inte motsvarar din beställning, måste du rapportera felet omgående till vår kundservice. Om paketet är klart skadat under transport måste du omedelbart göra ett klagomål till det fraktbolag du väljer.

Presentkort som använts för ditt inköp.